28 Temmuz 2012 Cumartesi

Bilgi Yarışması Çılgınlığı




Televizyonu dizi izleyip ağlamak için değil de üzgün olduğumda,sınavdan çıktığımda komedi dizilerini izleyip gülmek için veya bilgi yarışması izleyerek hazinemi geliştirmek için kullanan bir insanım.

Uzun süredir yaptığım gözlemlere göre hiç de yalnız olmadığımı anladım. Çünkü bir bilgi yarışması çılgınlığıdır ki almış başını gidiyor.

Sezona ilk olarak Atv, Kim Milyoner Olmak İster ile başlamıştı ki program listeleri alt üst etti.Kimi zaman geç saatlerde yayınlansa bile zirveyi zorladı.

Ardından Endemol,Eser Yenenlerin sunumunda Eyvah Düşüyorum’u hazırladı.Star Tv’de yayınlanan bu program bilgi yarışması adı altındaki tabuları yıktı adeta. Bir bilgi yarışmasında ortam ciddi olur diye biliyorduk ama Eyvah Düşüyorum sayesinde hem kahkaha atıp hem bilgilenebileceğimizi anladık. Çok farklı bir tarz yaran program hak ettiğini de aldı. Çarşamba günleri Muhteşem Yüzyıl’ın ardından kimi zaman geç saatlerde yayınlansa bile mükemmel rating aldı Eyvah Düşüyorum.

Sonra bir akım başladı. Bir çok kanalda bilgi yarışmaları yayınlanmaya başladı.Hepsinden kısa kısa bahsetmek istiyorum.

Kanaltürk : TR Plaka isimli programı Yahşi Cazibe,Doktorlar gibi dizilerden tanıdığımız bugünlerde Hayatımın Rolü’nde de oynayan Bekir Aksoy sunuyor. Programın formatı plakada gizlenen kısaltılmış kelimelerin bilinmesine dayanıyor. Gayet mütevazi bir stüdyosu ve eğlenceli bir formatı olan program her ne kadar ratinglerde kendine pek yer edinemese de benim favorilerimden.

Samanyolu : Kelime Zinciri isimli programda da kelimelerle tamlamalar kurulmaya ve bir kelime zinciri oluşturulmaya çalışılıyor.

Fox Tv : Bilgi yarışması alanında en büyük atağı yapan kanallardan biri olmayı başardı.
İlk olarak başarılı oyuncu Celal Kadri Kınoğlu’nun sunduğu Kime Niyet Kime Kısmet programı başladı.
Ardından Pis Yedili’den hatırladığımız Uraz Kaygılaroğlu ile Kamuflaj isimli onlarca harf arasına gizlenmiş kelimelerin bulunmasına dayalı bilgi yarışması başladı. Bu yarışmada beni en çok etkileyen ; Uraz’ın samimiyeti,yerinde esprileridir. Ekrana çok yakışan Uraz Kaygılaroğlu iyi bir oyuncu olduğu gibi,sunuculukta da iddialı olduğunu herkese gösterdi.
Fox son olarak yakın zamanda Engin Altan Düzyatan’ın sunduğu Canlı Para’yı da transfer ederek bilgi yarışması akımında kendini en çok gösteren kanal oldu.

Star Tv : Eyvah Düşüyorum’dan zaten bahsettim. Bir de büyüklüğünden bahsetmenin bile gereksiz olduğu bir ustanın,Selçuk Yöntem’in sunduğu Büyük Risk Star Tv’de hafta içi her gün yayınlanıyor. Kendisine ratingde iyi sayılabilecek bir yer bulan program saati itibariyle Kamuflaj ile yarışıyor.

Bloomberg HT : Uzun zamandır yayınlanan Kelime Oyunu programıyla karşımıza çıkan kanal,programı o kadar sevdirdi ki artık oyunları bile yapılıyor.

Benim uzun zamandır olmasını çok istediğim bilgi yarışması çokluğu artık sağlandı. Üstelik bu programlar artık sadece A-B grubunda değil Tüm Kişiler grubunda da kendine iyi yer ediniyor. Tüm bu sonuçlara bakarsak ; artık televizyonu sadece eğlence amaçlı değil kültür amaçlı da kullanmaya başladığımız görülüyor.

Fatih Halis Eroğuz

0 yorum:

Yorum Gönder